Ertzberg/Bringme Flex Income Plan

In samenwerking met Team Cyclis

Ertzberg / Bringme User page

Op deze pagina vind u alle nodige informatie terug rond uw Cyclis fiets!

Hello! And welcome to Team Cyclis.
This page gives more info about who Team Cyclis is, how a bicycle can be ordered, how is the follow-up, maintenance on your bike and more.
Mochten er toch nog vragen zijn, bel je gerust 0800 11 183 .

Hoe bestel ik mijn fiets?

Simple and in two possible ways

Via de online shop

www.cyclis.be/shop

Via onze site kun je een overzicht krijgen van heel wat modellen en merken van fietsen.
Via mail heb je reeds je user id en paswoord gekregen (of zal je dit binnenkort krijgen).
You do this by clicking on "Log on" in the top right corner.

Wanneer je een keuze hebt gemaakt, jouw kleur, maat of andere zaken hebt geselecteerd, druk je op de button “Vraag Offerte”. 

This brings you to the shopping cart, where you can add a number of options, such as a bike carrier.
Wanneer je nu “Verdergaat”, kom je op een formulier terecht waar we nog een aantal gegevens van je nodig hebben om je later terug te kunnen contacteren.
In dit formulier kies je ook voor je fietshandelaar waar je je fiets wil afgeleverd zien.
Indien je toch een andere dealer wil, geen probleem, dan selecteer je geen dealer en contacteren wij jou terug. 

Nu “Bevestig” je en krijg je een overzicht van je bestelling/aanvraag offerte, waarna je op “Verstuur aanvraag” klikt.

Je krijgt nu een scherm te zien met daarop het nummer van je offertevraag en de bevestiging dat er een mail werd verstuurd naar het door jou opgegeven mailadres.


Je kan ons ook altijd een aanvraag voor een offerte versturen via mail.
This happens in principle only when you would like to order a bicycle die niet in de online tool staat.

Na ontvangst van je mail, maken wij je binnen de 48u een offerte op voor jouw keuze van fiets.
It is important that the following information is included. Without this information, we can make a quotation:

- Name and surname
- Make and model of the bike
- Postal code & Municipality
- A phone number on which we can reach you
- Dealer where you want your bike to be delivered and maintained
- Size and color of the bike (if already known)

Hoe gebeurt de aflevering van de fiets?

At your local dealer!

Na de afsluiting van de FIP tool krijg je via mail de bevestiging van je bestelling.
You can also find the estimated delivery date for your bike and where you can pick it up.
Depending on the time of the year and the brand, this can be sooner or later than your colleagues.

Wanneer jouw fiets klaar is om afgehaald te worden, zal de dealer jou rechtsreeks contacteren.

When you pick up your bike, you will be asked to sign a delivery document.
This also contains your bike's ID number.
Tip! Sla dit nummer eventueel op in je GSM zodat je deze steeds bij de hand hebt in geval van pech of diefstal.

Wat als mijn voorkeur van dealer niet in de lijst staat?

Then just contact your us

We werken reeds samen met heel wat dealers in heel Belgie.
Maar het kan uiteraard dat de dealer die jij graag zou kiezen (nog) geen partner is.
Ter info, er zijn namelijk 1.400 fietshandelaars in dit land.

Stuur ons dan gewoon een mailtje of bel ons (zie gegevens onderaan).
Wij contacteren deze fietshandelaar nog dezelfde dag, indien mogelijk.

We houden je dan uiteraard verder op de hoogte.

Hoe gebeurt het onderhoud?

Opnieuw bij jouw lokale dealer!

Via jouw onderhoudsvoucher

Your bike leasing package contains an annual maintenance service. This maintenance service should be performed by the dealer who has delivered your bike. We suggest you make an appointment with your bicycle dealer by phone if you do not want to wait unnecessarily.

During the term of the leasing we will send you vouchers with a minimum value, in total, 200 €. This depends on the choice you have made during the ordering process.

Met deze waardebon/voucher kan je bij de fietshandelaar het onderhoud, maar eventueel ook andere accessoires betalen. Na het onderhoud zal de fietshandelaar het resterende bedrag achteraan op de voucher vermelden en kan je dit ook op een later tijdstip besteden. De fietshandelaar factureert het gespendeerde bedrag gewoon aan ons door.

Indien jouw uitgaven de waarde van de voucher overschrijden, moet je dit rechtstreeks afrekenen met de fietshandelaar. Extra vouchers steeds kunnen worden bijgekocht op www.cyclis.be/shop.

Hoe gebeurt de pechbijstand?

Via onze betrouwbare partner VAB!

Team Cyclis Assistance is er dag en nacht voor hulp bij pech met je fiets, in België en tot 15 km buiten de landsgrenzen.
This is ensured by our experienced partner VAB Assistance.
These service staff members are ready to repair the bike in case of breakdown.
All kinds of bicycle problems will be resolved by the 24/7 assistance service, so that you can always get to your destination.
A phone call to the alarm dispatching room is sufficient to get help.

Het nummer van de alarmcentrale voor de Team Cyclis voertuigbijstand is 03/253.61.23.
Tip! Sla dit nummer nu best op in je GSM-toestel. Indien het nodig mocht zijn, heb je dit zo steeds bij de hand.

Wanneer je contact opneemt, geef dan de volgende zaken door: je naam, merk van fiets, locatie (uiteraard), maar ook het identificatienummer van je fiets.
You will get this number when you pick up the bike at the dealer.
Mocht je dit niet weten of ontvangen hebben, contacteer ons op het algemeen nummer .

Wat indien mijn fiets beschadigd is of gestolen?

No worries with our all-in insurance!

Indien je een verzekering hebt geselecteerd bij jouw bestelling, is je fiets omnium verzekerd tegen zowel schade als diefstal.

Wanneer dit gebeurt, laat je ons dat zo snel mogelijk weten op support@cyclis.be.
Wij sturen je dan het schadeformulier op dat je invult en terugstuurt naar hetzelfde mailadres voor support. 

The insurance covers all damage on the bike resulting from, for example, a crash or theft.
Indien de schade het gevolg is van normaal gebruik (‘wear and tear’), komt de verzekering niet tussen.
In case of theft, you contact the police as soon as possible for a declarions, and send this declaration to us.
Je bent wel verplicht om steeds een veiligheidsslot te gebruiken en de fiets niet onbeheerd achter te laten. 

Vrijstellingen zijn als volgt; bij schade 50EUR (klassieke en elektrische fiets) en 75EUR (race- of MTB-fietsen); bij diefstal is dit 7,5% van de cataloguswaarde. 

All contact details at a glance

Voor alle duidelijkheid zetten we alles nog eens samen

Principal telephone number
0800 11 183

General questions about maintenance, insurance, etc ...
support@cyclis.be

Offertevraag
offerte@cyclis.be

24/7 assistance
03/253.61.23